Monday 3 December 2012

Trip

ASSALAMUALAIKUM.

Last weekend aku pergi trip.
Trip kokurikulum.
Aku ambik gamelan. Jangan tanya kenapa aku join kelab gamelan.

Trip gamelan ni saja saja je kitaorang buat.
Kalau buat dapat markah kokum lebih (mungkin).
Kalau tak buat pun takpe.

Kitaorang pergi Kudat.
Ohya, trip ni free sebab uni yang tanggung. XD

Sebenarnya kan aku dah pernah pergi Kudat,
Masa cuti midsem haritu.

Mula aku taknak pergi. Tapi bila fikir pasal markah kokum.
Aku pun pergi dengan separuh ikhlas.

Lagipun kitaorang mana rapat. Setiap ahli gamelan datang dari macam macam course.
Seminggu jumpa sekali je. Kokum kan seminggu sekali je.
Sebab tulah aku macam nak taknak je pergi.

Kitaorang stay kat rumah panjang. Yeahhhh.
Rumah panjang yang kitaorang duduk ni memang dijadikkan homestay.

Pergi hari Sabtu. Tepat jam 11.30am kitaorang sampai.
Semua jakun tengok rumah panjang. (Huhu)

New experience.
Lai lai.

Unik

Selekeh gila kau munau! Berkilau!
Sebelah tu Saadah. Tu jelah yang aku kenal kat gamelan (sebelum trip).

Ni dinding kat ruang tamu. Cuak tak?

Bilik tidur yang super scary
Cuba pikir macam mana nak salin baju? Tingkap yang sentiasa terbuka.
Tapi kan rumah panjang tinggi. Orang tak boleh ngendap.
Kelambu tu memang sangatlah berguna. 
Nyamuk waktu malam takyah cakap ar. 
Aku still tak boleh bayangkan macam mana orang tinggal/hidup dalam rumah panjang selama bertahun tahun.

Ruang tamu.

Lantai. 
Takuiit nak pijak.
Tapi lama lama dah biasa, siap berlari.
Nasib tak roboh. (Haha)

Pintu bilik.
Agak agak kalau banyak masa free boleh je nak usha orang dalam bilik.
Rasa insecure gila tinggal kat rumah panjang ni. 

Petang Sabtu tu ada sukaneka.
Running Gamelan namanya.
Macam macam jenis game ada.
Group gua menang weh :)))))))))
Best sangat gua cakap sama lu.
Time tulah baru kenal semua orang.
Kenal perangai masing-masing.

Malam pulak tengok tarian suku kaum Rungus.
Diaorang ajak sudents join menari sekali. 
Aku memang taknak ah. Sori.
Sori gambar kabur sebab aku zoom.

Lepas habis tengok tarian kitaorang prektis main gamelan.
Kata trip under kelab gamelan. Haruslah ada selitkan aktiviti prektis lagu.
Alaaaaa aku tak snap gambar time prektis -___-

Pastu dalam pukul 12am tu dah free semua, diaorang karaoke weh.
Aku dah tak larat dah nak join.

Hari kedua (Ahad) pulak pergi Simpang Mengayau.
Aku kan dah pernah pergi.
So takde lah rasa jakun sangat.

Yang belah kanan aku ni Wani, sangatlah kecoh. Sporting gila.

Eh, ada orang tidur lah dalam gambar ni. Haha

The journey to the tip of Borneo





Tip of Borneo


Otw nak balik. Ni rumah rumah kat sepanjang perjalanan.

Gamelan 2012/2013.
Daebak!

Tu jelah aktiviti kitaorang.
Tujuannya untuk kenal antara satu sama lain.
Tapi best sangat. Sangat.

Jangan jelous aku selalu pergi jalan jalan.
Aku penat. Banyak homework & assignment tertangguh sebenarnya.
Lab report lagi. Arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!

No comments:

Post a Comment