Saturday 22 December 2012

Dah Nak Habis

ASSALAMUALAIKUM.

Sem 1 dah nak habis.
Rasa macam sekejap je.
Tapi sebenarnya dah dekat 4 bulan aku tak jumpa keluarga yang nun jauh di tanah Semenanjung (bajet macam family kat Benua Antartik je).
Rindu sangat weh. Untunglah yang sentiasa dekat dengan family.

Tapi pada masa yang sama aku bersyukur sangat dapat sambung belajar katsini.
Macam macam benda baru aku belajar.
Aku jadik lebih berani.
Yelah, dah duduk jauh. Nak harap kat siapa? Ada sedara katsini pun tak guna kalau tak kenal #APTB.
So, berdikarilah ya.
Ceh macam bagus je kan aku ni. Padahal.......

Final exam pun dah dekat sangat.
Study week pun dah start.
Makanya marilah sama sama kita berjuang.

Bangkitlah wahai diri.
Sedarlah kejayaan tidak datang sendiri.
Punya cita cita tinggi.
Kemalasan masih menyelubungi.
Apalah guna angan angan infiniti.
Usaha sebagai kunci.
Dan berdoalah kepada Illahi.

Takut atau tidak.
Tapi yang pasti kita akan tempuh jugak final exam.
Arghhh *screaming gaya chipmunk*

Jap. Nak bagitahu.
Aku minatlah kat dia ni.
Minat gitu gitu jelah. Tak fanatik pung.

Kalau tak kenal lantak kau lah.
Nama beliau T.O.P
Kepada sesiapa yang benci atau tak suka Kpop maaf ya (Huhu)



Eh kejap. Ada lagi sorang. 
Oppa Running Man---> Kang Gary



Apa apa pun, ni sekadar suka suka je.
Kepada yang tak suka atau benci kat Kpop Kpop ni. Sekali lagi maaf ya *duckface*
Ala janganlah judge orang tu dengan apa yang dia minat dia.

"Budak/orang yang minat Kpop ni gediklah."
"Tolonglah Kpop, errrr. Aku #TeamBenciKpop"
"Semua tu plastik je weh, diaorang bukan original cantik"
"Tolonglah bertaubat daripada minat minat Kpop ni"

Okay aku faham. 
Tapi  boleh tak kita pandang dari segi positif.
Bila kita tak suka, kita akan jadik lebih pesimis kat benda tu.
Ada je yang tak kena kat benda tu.
Kita akan korek dari celah setiap kuman kekurangan perkara/benda tu.

Tapi boleh tak kita kikis sifat tu.
Walaupun kita nampak benda tu tak elok, cuba tengok dari sudut lain.
Kadang kita belum tengok lagi situasi/cerita sebenar dia.Tapi awal awal kita dah nilai.
Sebabnya kita cuma dengar dari pandangan orang lain.

Bagi aku orang Korea Selatan ni funny.
Diaorang suka buat lawak, menceriakan suasana.
Tapi kita? Bila someone marah je mesti ada yang jadi  batu api.
Diaorang tak, diaorang akan cuba tukar kemarahan tu jadi sesuatu perkara yang lawak.

Apalah aku merepek ni.
Tapi aku nak sedarkan mentaliti kita.
Jangan pandang benda tu negatif/buruk sebab memang kita dah sedia membencinya.
Kawal kebencian tu.
Sebab tak semua orang suka kau. Dan tak semua orang benci kita.

Dasar mereng betul aku ni. Merepek tak tentu pasal.
Minatlah apa saja pun.
Yang penting jangan lalai. 
Jangan leka nonton/buat sesuatu yang kita suka sampai lupa seruan ALLAH.

Aku ni bukanlah baik. Tapi aku ni taklah sejahat mana.
Aku mintak maaf kalau ada pihak yang kecik hati.
Exam dah dekat, tak baik benci benci orang.
Tak cool lah marah marah je. Buat sakit hati je benci kat orang.

Apa punya entry daaaaa.

No comments:

Post a Comment