Monday 26 November 2012

Peristiwa Itu

ASSALAMUALAIKUM.

Hai. Kabare? Waras? Wes mangan? Orong? Kok orong. Wes ados?
"Woi woi. Tulis Bahasa Melayu boleh? Normal sikitlah weh."

Beta sangat sibuk minggu lepas. Satu entry pun tak boleh nak update.
"Pedulik apa aku, ingat aku baca blog kau?" 
Fine. Fineeeeee.

Karambunai + Family Day

Takpe takpe. Aku tabah. Aku akan teruskan niat aku *lap air mata*
Before ni aku ada tulis kat blog hampeh ni pasal aku nak pergi Karambunai untuk Biotech Family Day.
Ha!! Harinya adalah sudah berkurun lepas. Eh haritu lah 18 November 2012. Baru lagi kan?
Takpe. Aku nak cerita gak kat sini.

Pergi jam 7.00am (sila ambil tahu, pukul 7am kat SABAH cuacanya macam pukul 8.00am).
Naik bas.

Ni kat simpang nak masuk ke Karambunai.

Resort yang ada kat sana.

Family Day kami katsini.

Takpayah susah susah aku nak cerita apa aktiviti yang korang boleh buat katsini.

Sampai sampai terus breakfast. Seniors @ AJK dah sediakan. Trimas :)

Aktiviti pertama dan wajib adalah senamrobik.
Sporting gila okay senior senior iolls.

Nama kumpulan kitaorang BINI-BINI (nama ni kitaorang pilih sendiri).
Ini adalah kerana ada sorang budak Brunei kat group aku.
Dia cakap perempuan dalam bahasa Brunei adalah bini.
Ahli kumpulan aku semuanya perempuan. So apalagi kan.
Letak jelah nama yang unik tuh.

Nak dipendekkan cerita lah. (Dasar pemalas).
Kumpulan BINI-BINI menang 3 daripada 6 aktiviti sukaneka tuh. (Aku tak pasti, ada 6 ke ada 7 game)
Makanya................kami lah juara pada haritu.
Kembang tak kempis kempis hidung aku. LOL

Selalunya lah kan, asal ada aku je kat dalam mana mana group. Tak pernahnya menang.
Contoh:

Cikgu buat kuiz dalam kelas.
Group aku tak menang.

Hari sukan 2009 aku kumpulan Merah.
Tahun tu kumpulan Merah tak menang. Let say, tahun 2010 aku kena tukar kumpulan Kuning Langsat. Tahun 2010 tu Merah menang pulak kan.

Nampak tak permainan dia katsitu. Aku rasa macam...... Entahlah.

Oh ni lunch kitaorang :)

Alhamdulillah XD kali ni aku tak bawak nasib malang tu. Haha. Khurafat betul!!

Ni ha aku tunjuk gambaq kami main.

Ni game passing rubber band guna straw. Time competition kena sentiasa fokus and serius.
Teruk gila aku berkerut. Munau is budak o v e r 

 
Kesian Fathia kena tarik budak gendut. Nasib baik guni tu tak rabak -_____-

Ni ha budak Brunei group aku, yang ditarik (baju hitam putih).

Lepas sukaneka semua, kitaorang free. Buatlah apa apa pun.

Ada uncle ajak lawan chess. Apa lu ingat gua teror ke? Sekerat je. Pastu surrender.

Ada orang jakun 1st time naik banana boat. Kesian betul budak tu.

Dah tahu dah siapa budak jakun tu? 

Dengan penyu tipu pun jadik.

Menu sebelum balik. #bbq #nomnomnomnomnomnom

Tak sempat nak ambik gambar dengan seniors :(

Happy Family :D

Happy Bornday.

19 November tu hari kelahiran Arifah.
Arifah ni kawan aku katsini. Dia ambik Forestry Science sama dengan Fifa.
Aku kenal Arifah daripada Fifa.
Okay, Fifa pulak adalah kawan aku kat Serting.
Paham?

Okay, kami celebrate malam tu. Surprise surprise Ripah.
Terkejot dia bila abang & akak PizzaHut bagi kek and nyanyi untuk dia.





Dap dap.
Weh lap air liur tu. 

Si Joyah & Bedah tengah busy bincang pasal hutang karpet.
kiri: Dani & kanan: Ripah

Ada jerebu dalam PizzaHut. Sebab tulah muka masing masing macam.................macam pape jelah.

#nomnomnomnomnomnom

Happy Bornday To RipahJijam :)))))

Last sekali sebelum masuk bilik, kitaorang surprisekan dia dengan benda ni.
Macam lilin. Bila dibakar dia keluar lagu. Happy Birthday To You....lalalala.

K ar. Ada 'someone' menanti aku ni ha. Aku senang sikit pun jelous.

"Hi Mr Lab Report!" *yawn*

Tata.

No comments:

Post a Comment