Friday 19 October 2012

Family Day

ASSALAMUALIKUM.

Terima kasih buat diri yang sangat malas. Malas bebenor nak update. Dasar gedik. Jangan malas belajar sudah. Konon tak malas nak belajar. Asyik-asyik nonton movie je! Hawa nafsu semata-mata. Kuatkan iman ya. 

Minggu lepas, hari ahad. Aku dengan skemanya datang ke Family Day of SST (School of Science & Technology). Mereka sang senior cakap pelajar tahun satu a.k.a freshie yang comels wajib hadir ke FD tuh. Pehh semangat kot ingatkan best sangat. Ingatkan ramai senior kacak dan macho yang join (ni tipu, aku tak segatal tu, hikhik). Sekali aku datanglah... Hmmmm. Dahla aku bengang dengan satu course ni, mereka sepatutnya pakai baju kaler kelabu taik anjing. Tapi atas alasan setiap tahun mereka pakai baju kaler merah, diaorang pun nak kaler tu jugak, makanya kami keluarga Biotech pakai baju kaler yang sama dengan mereka. Eh orang dah tetapkan kau tak boleh nak ikut ke? Awat ketegaq sangat ni? Hehe. Gila punya budak jawa, gedik cakap kedah. 

FD tu buat kat Pantai Teluk Likas. Dekat je dengan uni. Dalam 10 minit je naik kenderaan bermotor. Cantik jugaklah. Cantik sebab bagi aku kat tengah tengah bandar masih ada pantai yang bersih dan boleh buat mandi manda. Nak kata secantik Karambunai tu tidaklah. Eh tersebut pulak Karambunai, nanti 18 Nov Biotech's Family nak pergi situ untuk mengeratkan pertalian silaturahim. Tak sabarnyewwww (sambil kelip kelip mata).

Tunjuk gambar Pantai Teluk Likas lah.

Cantik kan. 

Waktu ni baru pukul 9. Masih belum ramai orang yang datang beriadah. Nampak tak bangunan-bangunan kat belakang tu. Itulah bandar KK.

Ce cerita kat ceruk mana yang kotor. Semua bersih.

Tandas awam dia bersih dan besar. Kemudahannya sangat baguihh.

 
                                                         Depan tandas awam. Haha

Ruang untuk lepak-lepak tapi jauh sikit daripada pantai. Pada hari tu jugak ada budak-budak pra sekolah buat aktiviti. Aku suspek diorang pun buat FD lah. 

Sarapan yang kami dapat. 

Oh ya. Pantai ni terletak betul-betul tepi jalan besar. Jalan dari KK ke UiTM KK & UMS. Jalan apa entah. Aku bukan pernah ingat nama jalan. Dalam mall pun boleh sesat inikan pula jalan raya yang besar gedabak. Memang tiada masalah nak carik pantai ni. 15 minit perjalanan dari bandar KK.

Lepas senamrobik je aku & Eton dah plan nak blah. Dalam plan-plan nak berambus tu sempat gak kitaorang main air kat pantai tu. Dasar minah gedik. Ada aktiviti SST Running Man, carik gula dalam tepung (kami dah besar okay, tak mencabar langsung) & etc. Boring ah. Selepas dua jam kat pantai tu kami dengan senang hatinya mencari haluan sendiri. Walaupun berdua je. Jiwa kena otai babe. Puihh.

Dalam tengahari tu tiba-tiba classmate aku call.

       cm:           "Weh, kau katmana ni?"
       aku:          "Aku kat KK" Aku pikir kawan aku ni nak marah kitaorang, dalam hati ada cuak weh.
       cm:           "Wah, macam mana nak pergi KK weh dari sini?"

Ceh rupanya diaorang pun nak join jemaah kami. Hahaha
Dahla diaorang FIRST TIME nak berfoya-foya kat KK. Selama ni pergi 1B je.
Haruslah mereka call aku sentiasa.
"Macam mana nak pergi CP?"
"Macam mana nak pergi Pasar Filipin?"
Wah wah. Nampak sangat aku selalu berjimba kan. Teruknya!!! Booooo
Diaorang ni pun berdua jugak. Ingatkan ramai bebenor. Haha.

Kepada yang tak tahu.
*CP=Center Point
*1B=1Borneo
Kalau tak tahu jugak search sendiri kat google.

Sebelum tu kan... heee. Nak tunjuk sesuatu.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.




Dua budak baik yang telah merosakkan pemandangan. Abaikan individu sebelah kiri. Yang kanan tulah kawan otai aku kat sini, Eton.

Rasa nak sepak (ikut sebutan sejuk) diri sendiri. Menyampasss. 



No comments:

Post a Comment